Garen pod lupą. To jedna z pierwszych postaci z jakimi się spotykamy (można go wybrać w drugiej grze samouczka). To dość potężny Damaciański wojownik o bardzo ciekawej zalecie jaką jest fakt iż jego skille są darmowe. Tak Garen to jedna z tych postaci która nie posiada many,a jest ich kilka. Dobry zarówno jako
full tank,
off-tank lub po prostu 100%
AD tego ostatniego raczej nie polecam gdyż jest to postać walcząca w zwarciu, i mimo dobrego
dmg (damage z ang obrażenia) łatwo stracić życie zwłaszcza gdy w padniemy w sam środek rozróby. Jednak zostawmy chwilowo możliwości jak prowadzić Garena przejdźmy do tego co tak właściwie nam oferuje.
Pasywka naszego wojaka jest bardzo dobra, sprawia że regeneruje nam się
HP w zależności od ilości maksymalnej. Warunkiem jej działania jest brak otrzymanych obrażeń w czasie ostatnich 10ciu sekund. Chociaż regeneruje tylko 0,5% w dodatku z itemami oraz odpowiednio dużą ilością
HP sprawia że nie musimy często wracać do bazy.
Q Garena można w sumie określić jako jego podstawowy atut. Po użyciu czasowo zwiększa jego prędkość poruszania się zaś pierwszy atak zadaje dodatkowe obrażenia oraz
ucisza cel. Skill dobry zarówno do nacierania jak i ucieczki w razie potrzeby. Dodatkowo obrażenia są skuteczne również przeciwko wieżom co przyspiesza ich niszczenie.

Drugi skill ma dwie funkcje. Biernie zwiększa o 20% obronę oraz odporność dzięki czemu można z niego zrobić nie złego twardziela. Aktywna zaś czasowo daje Garenowi dodatkowo ochronę w postaci zmniejszonych obrażeń oraz osłabia tzw.
efekty kontroli tłumu. Efekty kontroli tłumu to wszelkiego rodzaju
ogłuszenia, spowolnienia, uciszenia itp. Warto o tym pamiętać jak wpadamy w sam środek walki bo nie raz nam może to uratować życie.
E naszego wojownika to całkiem ciekawe aoe (z angielskiego skrót od obszarowych działań). Po uruchomieniu Garen zaczyna wirować w okół własnej osi zadając obrażenia wszystkim znajdującym się w zasięgu jego wyciągniętego miecza. Obrażenia nie są z byt duże jednak z odpowiednimi itemami jest to dobry sposób do farmienia oraz zadawania stałych obrażeń.
Ulty oczywiście dostępne od 6go poziomu zadaje olbrzymie obrażenia wskazanemu celowi, tym większe im więcej
HP mu brakuje. Bardzo przydatny skill zwłaszcza gdy jest w zespole przeciwnika dobry tank z olbrzymią ilością życia użycie gdy ma około 1/4 gwarantuje jego zabicie. Ten skill zawsze używamy by dobić a nie okaleczyć przeciwnika!
Jako że jest to wojownik jesteśmy skazani na
top'a. Garen bez większego problemu jest wstanie utrzymać się na lini sam i cierpliwie farmić czekając na przyjście
dżunglera. Oczywiście szarżowanie na dobre nam nie wyjdzie bo na tym gra nie polega. Grunt to wyczucie przeciwnika oraz własnych możliwości, nie zapominajmy że to że możemy być tankiem nie sprawia że jesteśmy nie śmiertelni. Najlepiej starać się trzymać linie na środku i unikać obrażeń. Dbać o to by mieć jak najwięcej hp w każdym momencie i nie wracać bez potrzeby do bazy. Jest to możliwe i warto grać pasywnie. Cierpliwość na pewno się nam opłaci w zależności kogo mamy na lini, jednak rzadko jest wstanie przeciwnik wytrwać dłużej od nas co daje nam możliwość szybkiego przejścia do ataku i w prosty sposób zniszczyć pierwszą wieżę. Robiąc się pod tanka lub off-tanka pamiętamy że jesteśmy w pierwszej lini w ataku i ostatniej w ucieczce, choć nie zawsze warto pomagać ale to już zależy od tego jak gra reszta zespołu. Grunt to być tam gdzie są team fighty i bronić
ADC. Bardziej zaawansowani mogą się pokusić o build full
AD, dobrze jednak by był inny tank w zespole i można w tedy grać trochę jak
Assasin zachodząc przeciwników od tyłu i podążając za nie dobitkami co zapewne ułatwi nam
Q. Nie można jednak zapomnieć że w takim przypadku nasza pasywka nie będzie z byt skuteczna więc pogoń za kimś kto mimo wszystko ma jeszcze procentowo więcej hp od nas może okazać się naszą zgubą. Wybór jednak i tak należy do was.
To tyle o Garenie. Powodzenia Przywoływacze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz