niedziela, 7 kwietnia 2013

Shyvana, Smocza Wojowniczka

 Wielu ją uwielbia a jeszcze więcej nienawidzi. Choć nie posiada many gra nią wcale nie jest łatwa. Jej skuteczność zależy od perfekcyjnej znajomości skilli oraz odpowiedniego buildu. Doskonały of-tank na solo topa ale i dobry dżungler. Zajmijmy się jednak samymi skilami.

Pasywka wzmacnia bezpośrednio jej umiejętności z każdym podstawowym atakiem, co właśnie najbardziej wpływa na jej trudność i przymus opanowania do perfekcji.
Podwójne Ugryzienie - Skraca czas odnowienia o 0,5 sek.
Wypalenie - Przedłuża czas trwania o 1 sek., maksymalnie do 6 sek.
Ognisty Podmuch - Zadaje 15% obrażeń umiejętności osłabionym celom .
Smoczy Atak - Ataki generują 2 pkt. Furii i Shyvana otrzymuje 1 pkt. Furii co 1,5 sek. w ludzkiej postaci.



Q czyli Podwójne Ugryzienie, sprawia iż Shyvana zadaje podwójne obrażenia z następnym atakiem, pod postacią smoka zaś atakuje wszystkie cele przed sobą z tym samym skutkiem.



 Wypalenie daje boosta do prędkości poruszania się dodatkowo rani wszystkich w okolicy, w postaci smoka dodatkowo zostawia płonącą ścieżkę która zadaje dodatkowe obrażenia magiczne.


Trzecią umiejętnością jest ognista kula która zadaje obrażenia magiczne pierwszemu celowi na jaki trafi dodatkowo zdejmują 15% pancerza na 4 sek. Pod postacią smoka kule atakują wszystkie cele na przeciwko Shyvany.

Ulty jej to przemiana w smoka, w trakcie której może przelecieć pewien obszar zadając poważne obrażenia, oraz spychając wszystkie cele znajdujące się na lini lotu. Dodatkowo biernie skill zwiększa pancerz oraz odporności na magię, pod postacią smoka ów premia jest 2x większa.

Shyvana wymaga doskonałego wyczucia i umiejętności wykorzystania jej zdolności. Fakt że nie posiada many nie znaczy że jest prostą postacią, bowiem nie jest. Zarówno na topie jak i w dżungli należy opanować cd (cool down) jej skilli zwłaszcza wypalenia które nie jednokrotnie pomoże nam uniknąć śmierci lub dogonić i unicestwić przeciwnika. Wyczucia wymaga również ognisty podmuch. Powinien być jak najbardziej celny i najczęściej pierwszym skillem inicjującym walkę, gdyż zdejmuje dodatkowo pancerz, w połączeniu z Q może zadać ogromne obrażenia i przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść. Rozważne używanie Ulty do inicjowania team fightów jest równie istotne, choć czasem bardziej się zda ono do ucieczki. Wszystkie te czynniki w połączeniu z pasywką powinny poprowadzic nas do zwycięstwa a napewno dominacji na swojej lini. Dodatkowo dodam że Shyv świetnie się sprawdza przeciwko tankom bazującym na pancerzu jak Rammus czy większości of-tankom. Jej nemezis jednak to głównie postacie szybsze od niej samej, choć by Master Yi dobrze budowany pod AP może okazać się jej zgubą.

Można by wiele jeszcze o niej napisać ale wszystko i tak sprowadza się do czystego rozegrania i wyczucia. Właściwie wypada się wykuć na pałe jej pasywki a resztę zrobi już nasz skill.

Oczywiście dołączam filmik dodatkowo opisujący i przedstawiający ją w akcji:



Powodzenie Przywoływacze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz