środa, 20 marca 2013

Nasus, Kustosz Pustyni

 Ten wyglądający jak egipski bożek tudzież mistyczny strażnik piramid jest bardzo uniwersalna postacią. Bardzo dobrze się sprawdza na topie oraz w dżungli. Jest to jedna z postaci hybrydowych, jednakże ja osobiście uwielbiam tworzyć go pod cryt of-tanka, a w dalszej części dowiecie się dlaczego.

Pasywną zdolnością Nasusa jest wysysanie energii życiowej z celu. Każdy podstawowy atak regeneruje jego HP.


Q to podstawowy jego atut. Skill bazuje na AD i posiada dość duże obrażenia które dodatkowo można wzmocnić nie tylko poprzez budowanie buildu AD ale również dobijanie z niego kolejnych creepów czy bohaterów. Każdorazowe dobicie tym skillem dodaje po 3pkt do dmg, w przypadku dużych creepów oraz bohaterów 6pkt. Odpowiednio last hitując można naprawdę nie zły dmg wykręcić z tego skilla. Dodam jeszcze iż skill nakłada wszelkie efekty jak przy zwykłym ataku i również może zadawać obrażenia krytyczne.

W jest jednym z lepszych spowolnień w grze. Trwa 5sek i z każdą sekundą wzmacnia swój efekt. Ostatecznie jest wstanie spowolnić przeciwnika nawet o 95%. Wpływa zarówno na prędkość poruszania się jak i ataku. Doskonałe przeciwko postaciom walczącym w zwarciu.

Trzeci skill Nasusa jest obszarowy. Zadaje obrażenia magiczne dodatkowo nakładając debuf odejmujący pancerz przeciwników znajdujących się w obszarze działania. Sam w sobie skill nie jest jakiś super mocarny ale w połączeniu z dobrze wyfarmionym Q jest nie odzownym skillem do wykorzystania taktycznego.

Ulty sprawia iż nasz antyczny psiak rośnie, dostając boost do HP oraz zasięgu skilli. Dodatkowo w koło Nasusa powstaje zabójcza burza piaskowa która zadaje obrażenia magiczne i wysysa życiowe siły zamieniając je na obrażenia od ataku.


Podstawowa zasada gry Nasusem to farmienie Q. Dobrze nafarmiony skill w połączeniu z itemami może nas doprowadzić do tego że będziemy zadawać nawet 2k dmg z kryta, podejrzewam że można spokojnie i do 3ch dobić ale to wymagało by bardzo doskonałego buildu i perfekcyjnego last hitowania creepów oraz bohaterów tak by dodatek z samej pasywki tego skilla mieć minimum 500.
Warto też zawsze pamiętać iż E zdejmuje pancerz przeciwników co bezpośrednio wpływa na zadawane obrażenia, jako że to skill obszarowy jest doskonały do wykorzystywania w team fightach. Mając rozgarnietego ADC i dobrze wyfarmione Q, odpowiednio użyte E sprawi że kolejne TF bedą szybkie i zawsze zwycięzkie. Mimo że Q zostało w jednym z ostatnich patchy mocno znerfione to wierzcie mi nadal można zdjąć nawet 3/4 HP takim postaciom jak Ashe czy Lux, tym samym bardzo szybko wyeliminować największe zagrożenie dla naszej drużyny.

W dżungli czy na solo topie mamy doskonały komfort tego że creepy są nasze grunt to tylko last hitowanie. Zwłaszcza w dżungli warto nie raz otrzymać 2-3x więcej od mobka i dobić z Q by mieć większy plus niż obudzić się że bonus jest mizerny. Najistotniejsze też w dżungli jest to by zawsze duże mobki dobijać zawsze z tego skilla i mieć podwójną premię czyli +6 za każde dobicie. Nie jestem pewien ale to samo się tyczy minionów oblężniczych (tych co jeżdżą w takich ala czołgach i stają sie duże gdy na danej lini pada inhibitor).

Nie będę w tym przypadku podawał konkretnego buildu itemów czy sugestii jakie są skuteczne w połączeniu z umiejętnościami tego bohatera. Każdy zapewne znajdzie swój środek na tą postać.

Oczywiście filmik z serii Gramy W Co Chcemy poniżej:



Tym czasem Powodzenia Przywoływacze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz